دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

موارد استفاده از منبع آب

آیا به منبع آب نیاز دارید؟ چگونه می توان یک منبع آب ساخت؟ با نصب مخزن آب در ملک خود چه مزایایی می توانید کسب کنید؟ به عنوان یک صاحب خانه ، موارد جالب توجهی وجود دارد که ممکن است بخواهید در مورد مخازن آب بدانید.

منبع آب چیست؟


برای افرادی که به دور از منبع مستمر آب زندگی می کنند ، ذخیره آن در زمان موجود بودن یک روش درخشان است. به هر حال ، آب یک ضرورت حیاتی است. نگه داشتن مقداری از آن در صورت نیاز به آن ضروری است. آنجاست که منبع آب وارد می شوند.
مخازن آب همانطور که از نامش پیداست ظروف بزرگی هستند که برای ذخیره آب استفاده می شوند. از طریق مجموعه ای از لوله ها ، آب به هر کجا که نیاز باشد منتقل می شود. از این آب ذخیره شده می توان به روشهای مختلفی استفاده کرد ، بیشتر از اینکه فقط برای استفاده شخصی باشد. دانستن این موارد به شما این ایده را می دهد که چقدر به مخازن آب نیاز دارید.

منابع آب مخازن


مخازن ظروف عالی برای جمع آوری و ذخیره آب هستند اما اگر در وهله اول منبع آب نداشته باشید ، هدر می روند. در این صورت ، خوب است بدانید که آب خود را از کجا بهتر تهیه کنید.

· آب باران


آب باران یکی از منابع متداول آب مخازن شماست. از آنجا که باران در استرالیا به طور مساوی در طول سال پخش می شود ، منبع آب نسبتاً پایداری به شما می دهد. همچنین آب باران به راحتی جمع می شود ، زیرا شما فقط می توانید آن را از سقف خود به مخزن خود جمع کنید. اما آب باران ممکن است حاوی مواد شیمیایی و مواد مضر و همچنین موادی باشد که از پشت بام شما شسته شده است.

· اجسام طبیعی آب


مناطق طبیعی شیرین مانند نهرها و دریاچه ها نیز منبع خوبی از آب هستند ، به خصوص اگر شما در نزدیکی زندگی کنید. این نهرها و دریاچه ها به اندازه نیاز شما فوری و فراوان آب می دهند. با این حال ، دقیقاً مانند آب باران ، این آب ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر و میکروب هایی باشد و اغلب برای مصرف مستقیم بی خطر نیست. همچنین لازم است محدودیت در مصرف آب از این منابع را بررسی کنید.

· آب های زیرزمینی


اگر در اطراف بدن هیچ آب وجود ندارد ، آب های زیرزمینی یکی دیگر از منابع خوب آب مخزن شما است. اگر در همین نزدیکی حفاری خوبی داشته باشید ، این جواب می دهد. درست مانند منابع آب که قبلاً در مورد آن بحث شد ، مخزن شما را با آب قابل دسترس شما پر می کند. با این حال ، این ممکن است حاوی خاک و مواد دیگر از زمین باشد.

موارد استفاده از مخازن آب


اگر در جاهایی زندگی می کنید که موارد ذکر شده در بالا به راحتی در دسترس هستند ، خوش شانس هستید. به شما اطمینان می دهید که منبع خوبی برای مخزن خود داشته باشید. اکنون می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

· آب آشامیدنی


همانطور که قبلا ذکر شد ، آب برای ما حیاتی است. ما آن را نه تنها برای شادابی بلکه برای حفظ سلامتی خود مصرف می کنیم. هرکسی نمی تواند به آب بطری دسترسی پیدا کند. اگر به منبع آب شهری متصل نباشید ، آب جمع شده در داخل مخازن می تواند برای آشامیدن مصرف شود و معمولاً ارزان تر ، کارآمدتر است و با تولید ضایعات کمتر از آب بطری ، می تواند باعث صرفه جویی در کره زمین شود.
با این حال ، اگر قصد دارید از آب مخازنی که از باران ، نهرها ، دریاچه ها یا چاه ها جمع کرده اید استفاده کنید ، باید مطمئن باشید که برای مصرف آن بی خطر است. همانطور که قبلاً گفته شد ، آب خام حاصل از این منابع معمولاً حاوی مواد شیمیایی مضر و میکروب است. شما باید اطمینان حاصل کنید که آب تحت تصفیه قرار گرفته است. واحد بهداشت عمومی محلی شما ممکن است بتواند برای اطمینان از ایمنی آب شما را مشاوره و آزمایش کند.

· آبیاری و مصارف کشاورزی


اگر در منطقه ای بارانی و مرتب زندگی می کنید ، دیگر نگران آبیاری باغ خود نخواهید بود. اما در بیشتر اوقات ، ماه های خشک وجود دارد و شما به یک منبع آب برای باغ خود نیاز دارید. آیا آبیاری گیاهان با آب بارانی که به طور طبیعی تأمین می شود ، سبزتر و طبیعی تر نخواهد بود؟
آبیاری باغها و محصولات خود با استفاده از آب جمع آوری شده کارآمدتر ، سازگار با محیط زیست و ارزان تر از استفاده از آب اصلی معمولی است. لازم نیست به همان اندازه که برای نوشیدن آب با آب کار می کنید ، کاملاً درمان شود. و مواد مغذی طبیعی را برای خاک فراهم می کند که برای گیاهان کاملاً مفید است.

· آتش سوزی و استفاده اضطراری


بسیاری از مناطق استرالیا به عنوان مناطق مستعد آتش سوزی دسته بندی می شوند و برای چنین فجایعی باید آب به راحتی در دسترس باشد.

در بیشتر حوادث ، ممکن است به دلیل آسیب آتش سوزی ، آب اصلی در دسترس نباشد ، بنابراین از کجا می توان آب را برای خاموش کردن آتش تهیه کرد؟
دولت و مقامات آتش نشانی استفاده از تانک های اطفا حریق ویژه این بلایا را موظف کرده اند.

آب مورد استفاده لازم نیست تحت آزمایش کیفیت قرار گیرد زیرا برای خاموش کردن آتش استفاده می شود. آنچه مهم است این است که برای استفاده کاملاً در دسترس باشد. اگر قصد دارید مخازن آب داشته باشید ، می توانید با نمایش تابلویی در خارج از ملک خود که مقداری آب ذخیره شده و آماده دارید ، به مقامات آتش نشانی دسترسی پیدا کنید.

· مصارف خانگی و صنعتی


گذشته از مصرف و ایمنی ، ما برای کمک به فعالیتهای روزمره خود از آب استفاده می کنیم. ما می توانیم از آب جمع شده در مخازن برای شستن لباس ها ، شستشوی توالت ، شستن ماشین ها و موارد دیگر استفاده کنیم. استفاده از آب جمع شده واقعاً به شما کمک می کند مقدار زیادی صرفه جویی کنید

قبض آب شما

موادی که در منبع آب استفاده می شود
با توجه به استفاده های مختلف در بالا ، مهم است که بدانید کدام ماده برای منبع آب شما بهترین است. از چندین ماده می توان استفاده کرد و هر کدام ویژگی ها ، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بگذارید یکی یکی آنها را حل کنیم.

مشاهده لیست قیمت انواع منبع آب در لینک روبرو : منبع آب